onsdag 12 mars 2008

Mirakelkatten


Är vi tillräckligt lyhörda så kan vi uppfatta budskap från Spirit, på olika sätt.

Ibland får vi dessa budskap via drömmar. Jag vill berätta om ett mirakel som jag upplevde för några år sedan. Jag drömde en natt att min katt, Hestia, jagades av en stor hund. Jag hörde hennes skrik men det tog lång tid innan jag hittade henne. Vid det laget hade hunden lyckats fånga henne och den hade flått henne. Hon hade inget skinn kvar på hela kroppen.

Jag lyfte upp den bloddrypande katten och sprang till min man som genast körde oss till djursjukhuset.

Väl framme vid djursjukhuset fick jag veta att de inte kunde hjälpa henne eftersom hon inte var försäkrad. Jag satt på golvet i deras entré medans katten sakta dog i mina armar.

Jag vaknade gråtandes, helt förtvivlad, drömmen hade varit så verklig, så levande. Ringde och skaffade en försäkring på katten samma förmiddag. (Eftersom Spirit hade ett finger med i spelet så hade de dessutom ’rea’ på just kattförsäkringar den veckan!)

Exakt en månad senare insjuknade Hestia. Vi blev tvungna att köra till Blå Stjärnans Djursjukhus i Göteborg. Hon låg helt slapp i mina armar hela vägen dit, precis som hon hade gjort i drömmen. Hon blev inlagd och opererad och var tvungen att ligga kvar med dropp i en vecka. Och det var så sant, hade hon inte varit försäkrad så hade vi aldrig haft råd med det.

Det visade sig att hon hade en virussjukdom som heter FIP, kallas även kattaids. På djursjukhuset kallade de henne mirakelkatten eftersom hon överlevde – det är nämligen 100% dödlighet i FIP, ingen överlever. Men Hestia överlevde, mot alla odds. Hon lever än idag i högsta välmåga.

Så var lyhörd så har du möjlighet att uppfatta budskapen när de kommer. Bry dig inte om ifall andra säger att du är fånig om du ringer din man/fru eller vem det nu kan vara och ber dem köra extra försiktigt på vägen hem för att du har en otäck känsla. Oftast händer ingenting alls efter att man ringt och varnat, men kanske är det just därför inget händer? För alla reagerar vi med extra försiktighet efter att någon som älskar oss ringt och sagt något sådant. Plötsligt slår man av lite på farten, är lite extra vaken och svänger kanske t.o.m. in till vägkanten o vilar en stund om ögonen börjar kännas trötta.

Nedan är en bild på Hestia som togs bara någon vecka innan hon blev sjuk. Bilden högst upp togs för bara någon vecka sedan. Nog är hon ett litet mirakel allt. På många sätt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drömma kan verkligen lämna oss budskap. Det kan dock vara svårt, hat j upplevt, att förstå dom när dom kommer...det är först eftråt , när man kan se allt i ett större sammanhang som endel drömmar blir oerhört klara och tydliga.

Kramisar Ullakarin

Airamya sa...

Så sant :)