torsdag 17 april 2008

Art of Living

Nu har jag börjat kursen. Art of Living. Konsten att Leva. Det var väl på tiden. Det är nog ungefär tio år som jag dragit ut på det.
Sudarshan kriya ska jag lära mig, ser fram emot det. Förvirrad som alltid och komplett oinformerad så fattade jag ingenting idag när de pratade om nån indier som skulle varit där o hållt i kursen men som inte fått visum ännu. Istället var det en kille från Finland som håller i det och det gör han riktigt bra. Jag kunde inte med att fråga om det är självaste Sri Sri som skulle varit där. Det kan det väl ändå inte vara?
Vad har jag då lärt mig idag? Ujjayi-andning och 'full yogic breath'. Det sistnämnda kändes som en våg genom kroppen och Ujjayi låter som havet, så man kan väl säga att dagen gick i vattnets tecken.
Fick besök av Shiva under meditation, han spelade trumma och busade. Kul :)
Har fått i hemläxa att fundera över vad jag tar ansvar för och vad jag inte tar ansvar för i livet. Efter att jag lyckats lokalisera bilen, vilket inte var det enklaste - jösses, vad Göteborg är stort, så funderade jag över det här med ansvar på vägen hem. Och hittade en nöt som inte var helt enkelt att knäcka - tar jag fullt ansvar för mina känslor?
Nu är det i alla fall dags att sova.

Boom Boom, Shiva ;)

Inga kommentarer: