onsdag 7 maj 2008

Energier

Allt handlar om energier.

Den energi du väljer, är den energi som styr ditt liv. Väljer du en negativ attityd till livet och spyr ur dig bitterhet dagarna i ända, så har du valt negativ energi och möts av mer negativ energi. Då skapar du negativ energi, hela tiden. Som ringar på vattnet. Du blir att se människor som jobbiga, dryga och allmänt pestiga. Vilket de är också. När du är bitter.

Väljer du en mer positiv livssyn så möts du av mer positiva energier. Och blir att se människor i ett helt annat ljus. Du ser leenden, kärleksfulla skeenden och hjälpsamma händer.

Det är så enkelt.

Och vansinnigt komplicerat.

Vi är ju inte ensamma om att skapa energier. Alla skapar, hela tiden. Vi är, tillsammans, som en stor atombomb, full av motstridiga energier, samarbetande energier och neutrala energier… och mitt i detta energifält är lilla du, som försöker hålla humöret uppe någorlunda men säckar ihop emellanåt eftersom krafterna är så starka.

Jag är inte mycket för det där med ’positivt tänkande’. Det blir lätt alldeles för klämkäckt för mig. Har ditt hus ramlat ihop – se det positiva – det behövde ändå byggas om.
Mja… det är inte min grej. Har mitt hus ramlat ihop så kräver jag rätten att få rasa jag med.
Däremot så vet jag att det finns, mitt i det här snurriga energifältet som vi tillsammans skapar, en energi som är medveten, kärleksfull och har förmåga att styra upp saker o ting när det blir för jävligt.

Medveten kärlek. Energiernas energi. Kraften. The Force. Mörker och Ljus i ett. En energi som varken är god eller ond, utan står bortom sådana begrepp. Känner du efter så kan du ana den, förnimma den, men aldrig riktigt känna den. Lyssnar du noga så kan du höra den. Ett halvt förnimbart brummande ljud. En vibration. Universums elektricitet.

Kopplar man upp sig på den energin så försvinner alla tankar på negativt eller positivt. Det är begrepp som försvinner i rymden. Lyckas man sända ut den energin själv så skapar man mirakel, hela tiden.
Värderingar försvinner, man blir som ett oskyldigt barn inför allt, man ser, iakttar och är lycklig oavsett vad det är man ser och iakttar. Det påminner om att vara riktigt, totalt förälskad.
Och det är just det – när man är förälskad kopplar man automatiskt upp sig på Det Kärleksfulla Medvetandet.

Men nu är det dags för mig att fortsätta städa. Det är energiskapande det med…

Inga kommentarer: