tisdag 2 juni 2009

Tillit

Min intention idag är att ha tillit. Det var länge sedan jag hade tillit, men en gång i tiden hade jag hur mycket som helst av den varan.
Undrar vart det tog vägen? Varför slutade jag hysa tillit?
Varför är inte viktigt, men för mig är det viktigt att hitta tillbaks till tilliten. Så det blir dagens arbete. Idag ska jag jobba på min tillit.
Hur gör man det? blir då en naturlig följdfråga.
Genom intention, fokus och inre arbete.
Idag ska jag tänka på Spirit och känna Atman inom mig, känna vår förening och låta Spirit fylla mig med kärlek. Jag ska släppa kontrollen över vissa saker och lägga ansvaret i Spirits händer. Jag ska vara uppmärksam på synkronicitet och andra tecken.
Jag ska inte tillåta mig själv att stressa och vara bekymrad idag. Jag ska vara närvarande i nuet.
Jag skrev för en tid sedan, på Deepaks sida, "My intent is to let go of all my fears and bang on the door of infinite possibilities." Att återuppliva min tillit är ett steg på den vägen.

Det blir nog mycket tid till meditation idag...

Spirit, here I come!

Inga kommentarer: